Menu

Deprecated: Non-static method JSite::getMenu() should not be called statically, assuming $this from incompatible context in /strony/nowaigoinfo3/_old/templates/gk_news/lib/framework/helper.layout.php on line 175

Deprecated: Non-static method JApplication::getMenu() should not be called statically, assuming $this from incompatible context in /strony/nowaigoinfo3/_old/includes/application.php on line 536

Deprecated: Non-static method JSite::getMenu() should not be called statically, assuming $this from incompatible context in /strony/nowaigoinfo3/_old/templates/gk_news/lib/framework/helper.layout.php on line 175

Deprecated: Non-static method JApplication::getMenu() should not be called statically, assuming $this from incompatible context in /strony/nowaigoinfo3/_old/includes/application.php on line 536

Warning: getimagesize(http://informator.osw24.pl/_old/images/na_pierwszej/kosz.jpg): failed to open stream: HTTP request failed! HTTP/1.1 404 Nie odnaleziono in /strony/nowaigoinfo3/_old/templates/gk_news/html/com_content/article/default.php on line 49

kosz

Na XXXI Sesji Rady Gminy Ostrów Wielkopolski, która odbyła się 17.12.2012 r. na sali GOK w Wysocku Wielkim Rada Gminy Ostrów Wielkopolski podjęła szereg uchwał mających znaczenie we wprowadzeniu nowego systemu gospodarki odpadami komunalnymi, który narzuciła samorządom nowelizacja ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2012 r. poz. 391). Uchwalono nowy „Regulamin utrzymania czystości i porządku na terenie gminy Ostrów Wielkopolski", którego zapisy mają swoje odzwierciedlenie w pozostałych 4 uchwałach dotyczących gospodarki odpadami.

Gmina Ostrów Wielkopolski obejmuje z dniem 1 lipca 2013 r. nowym systemem gospodarowania odpadami tylko nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy. Wszystkie pozostałe nieruchomości tj. szkoły, przedszkola,  ośrodki zdrowia, sklepy i budynki związane z prowadzeniem  działalności gospodarczej w wyniku, której powstają odpady komunalne muszą nadal posiadać umowę z pomiotem, który zajmuje się transportem i unieszkodliwianiem odpadów komunalnych i posiada wpis do Gminnego Rejestru Działalności Regulowanej oraz ponosić z tego tytułu opłaty. Na dzień 01.01.2013 r.  do gminnego Rejestru wpisanych jest 8 podmiotów gospodarczych, które mogą świadczyć usługi w zakresie gospodarki odpadami komunalnymi.

W przypadku nieruchomości, które będą obsługiwane przez Gminę przyjęto, że opłata za gospodarowanie odpadami komunalnymi będzie naliczana od gospodarstwa domowego i kształtuje się ona następująco:

- 32,00 zł/ miesiąc (przy segregacji odpadów),

- 40,00 zł/ miesiąc (bez segregacji).

W ramach tej opłaty Gmina będzie odbierała z nieruchomości odpady komunalne z częstotliwością raz na dwa tygodnie. W opłacie tej mieści się też zbiórka odpadów wielkogabarytowych (w każdej miejscowości raz w roku taka akcja będzie organizowana) oraz utrzymanie gminnych punktów odpadów problemowych tj.;

-przeterminowane leki;

-chemikalia;

-zużyte baterie i akumulatory;

- zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny;

-meble i inne odpady wielkogabarytowe;

-odpady budowlane i rozbiórkowe - do 1 m3 rocznie;

-zużyte opony;

-odpady zielone.

 Do punktów tych  mieszkańcy będą mogli oddać ww. odpady bez żadnych dodatkowych opłat.

Kultura

Szkoły

Lokalne Info

Media w Ostrowie

Parafie

Znajdz nas